شرکت تولیدی و صنعتی آذر جارو

محصولات این شرکت در حال حاضر شامل انواع جاروبرقی های صنعتی,پولیشروکفشوی,اسکرابر,دستگاه واکس کفش,مبل شوی می باشد که با مارک تجاری آنا عرضه می شوند .

شرکت تولیدی و صنعتی آذر جارو

محصولات این شرکت در حال حاضر شامل انواع جاروبرقی های صنعتی,پولیشروکفشوی,اسکرابر,دستگاه واکس کفش,مبل شوی می باشد که با مارک تجاری آنا عرضه می شوند .

تور مالزی

مالزی کجاست؟ |  تور مالزی

تور مالزی : مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیا  یکی از متنوع ترین و زیبا ترین مکان های توریستی در دنیاست . جاذبه های گردشگری مالزی به قدری زیاد است که از سراسر جهان برای بازدید آن به این کشور مسافرت می کنند.

مالزی کجاست؟  مالزی شبه جزیره ای دارای مرز زمینی و دریایی با تایلند از شمال و مرز دریایی در جنوب با سنگاپور ، ویتنام در شمال شرقی و اندونزی در غرب است.از مهمترین اقوام در این کشور که در تاریخ آن نقش بسزایی داشتند ، مالایی ها بودند . در صورتی که به تاریخچه این کشور علاقمند هستید می توانید مقاله ” مالزی در زمان قدیم ” را مطالعه نمایید . 

مالزی شرقی مرزهای زمینی و دریایی با برونئی و اندونزی و مرز دریایی با فیلیپین و ویتنام دارد. روابط دوجانبه مالزی با سایر کشورهای منطقه برای مثال مالزی- سنگاپور، مالزی اندونزی و … بسیار عالی می باشد .

کوالالامپور پایتخت ملی و بزرگترین شهر مالزی می باشد. تور کوالالامپور صباح بین ایرانی ها و بسیاری از افراد جهان طرفداران زیادی داشته و هر ساله افراد زیادی از سراسر جهان در این تور شرکت میکنند . در ادامه برخی از اطلاعاتی که باید در مورد مالزی بدانیم را به اختصار بیان می کنیم .

مالزی با بیش از 30 میلیون جمعیت، 44 امین کشور پرجمعیت جهان است.

در اینجا به تور مختصر کشور مالزی را مورد بررسی قرار می دهیم لذا جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از راهنمای سفر به مالزی بازدید نمایید .

نقطه ی جنوبی یوروآستر قاره Tanjung Piai در مالزی است.

در مناطق گرمسیری، مالزی یکی از 17 کشور بزرگ است . آب و هوای مالزی استوایی ، گرم و مرطوب می باشد و به دلیل جنگل های بارانی ،درختان نخل و چمن پوشیده از رنگ سبز است .

زیان رسمی کشور زبان انگلیسی است که اغلب مسافران و گردشگران با این زبان سخن می گویند . گردشگری سهم مهمی در اقتصاد مالزی دارد .

مالزی یک کشور اسلامی و آزاد است . در زیر می توانید نقشه مالزی در جهان را مشاهده نمایید .

اگر تور مالزی را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اید ما به شما بهترین و زیباترین مکان های مالزی را معرفی میکنیم.

با ما همراه باشید تا با  زیبایی های مالزی و بهترین زمان سفر به مالزی آشنا شوید . و با آرامش خاطر برنامه ای منظم برای سفر خود بچینید !

تور مالزی چقدر است؟

سایت فیکس تراولز تضمین بهترین قیمت تور مالزی را به شما عزیزان می دهد.با ما همراه باشید.

نام مهم ترین شهرهای مالزی چیست؟

این کشور دارای شهرهای زیادی بوده و هرکدام نسز از امکانات متنوعی برخوردار هستند . سالانه افراد زیادی علاوه بر مسافرت  و گردشگری ، به دنبال اقامت و زندگی در مالزی هستند .  از مهمترین شهر های مالزی می توان موارد زیر را نام برد .

  • کوالالامپور
  • جورج تاون

مالزی بهتر است یا تایلند؟

  مراکز خرید در هر دو کشور تایلند و مالزی وجود دارد.

هر دو تایلند و مالزی در آسیای جنوب شرقی آسیا هستند.

تایلند محبوب ترین کشور در منطقه است و وابستگی اقتصادی آن به گردشگری می تواند قیمت ها را به میزان زیادی افزایش دهد.

با این حال، هر دو کشور، مانند بسیاری از مکان های جنوب شرقی آسیا، نسبتا برای بازدید مقرون به صرفه  هستند.

اگر بین مالزی یا تایلند دچار تردید هستید  باید بگویم هر دو تایلند و مالزی دارای زیرساخت قوی برای حمایت از گردشگری هستند.

اما به طور کلی، اقتصاد مالزی کمتر از تورم دلار هدایت می شود.

در مالزی چه غذایی بخوریم؟

بسیاری از توریست ها از خود می پرسند که در مالزی که دارای یک فرهنگ شرقی است ، چه غذایی برای ما مناسب است؟ برای پاسخ به این دقدقه باید گفت که نیاز به نگرانی نیست. غذاهای مالزی بسیار متنوع بوده و تمامی ذائقه ها را پوشش می دهد . رستوران های بین المللی بسیاری در این کشور وجود دارد .

در ادامه تعدادی از بهترین رستوران های مالزی را به اختصار بررسی می کنیم.

رستوران آسمانی Troika Sky Dining

رستوران آسمان در کوالالامپور مالزی قرار دارد این رستوران دارای انواع غذا های بین المللی ، انواع مشروبات و نوشیدنی ها می باشد . در این رستوران می توانید یک خاطره به یاد ماندنی را برای خود و خانواده به ارمغان بیاورید.

رستوران آسمانی

رستوران Marini’s On 57

یک رستوران منحصر به فرد ایتالیایی می باشد که در طبقه 57 برج Petronas  واقع شده است. در این رستوران می توانید هنگاه صرف غذا منظره ای از کل شهر را مشاهده نمایید .

این رستوران در مرکز شهر کوالالامپورقرار دارد و دارای بار و سالن نیز می باشد .

تعداد رستوران های مالزی بسیار زیاد است برای اطلاع از انها بد نیست مقاله ” رستوران های مالزی ” را مطالعه نمایید.

رستوران های ایرانی مالزی

وجود رستوران های ایرانی دقدقه هموطنان مان را در مورد غذاهای مناسب از بین می برد. در مالزی چندین رستوران ایرانی وجود دارد که می توانید اسامی آنها را در مطلب ” رستوران های ایرانی مالزی ” مشاهده نمایید .

باغ وحش ملی مالزی

مالزی یک کشور غنی از گونه های جانوری می باشد. اگر علاقمند به بررسی حیوانات مناطق مختلف می باشد پیشنهاد می کنیم از این باغ وحش که لیستی از حیوانات مالزی را در خود جای داده است بازدید نمایید .

باغ وحش های زیادی در مالزی وجود دارد . علاوه بر آن در حالت طبیعی در جنگل های مالزی می توانید حیوانات خارق االعاده ای را مشاهده کنید . اگر در کوالالامپور اقامت دارید بازدید از پارک پرندگان کوالالامپور را از یاد نبرید .

مطالبی که دیگران دوست دارند

تور چین

از چین و مکان های زیبای آن چه می دانید ؟

تور چین : چین یک کشور شگفت انگیز است، که لازم است حتما تور چین در لیست سفرهای خود در آینده  داشته باشد. ده دلیل برای سفر به چین !!

  • دیدن مکان های زیبای خیره کننده

چین به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای جهان شناخته شده است، چین دارای چشم انداز فوق العاده و متنوعی است. نوع منظره زیبایی را می توانبد در چین پیدا کنید  از نواحی شمال غربی تا ساحل جنوب شرقی، کوه های بلند بالا تا دشت های بارور، مناظر خیره کننده دریاچه ای او. باغ و رودخانه ها و ساختارهای با معماری سنتی است. و هینان بهشتی استوایی که به  معروف شده به عنوان “هاوایی شرقی”؛یک جزیره بهشتی ​​چینی است.

  • مردم شگفت انگیز و مهمان نواز

چین به عنوان پرطرفدارترین کشور جهان، هر ساله تعداد زیادی از مردمان را از تمام دنیا به خود جذب می کند . مردم چینی عموما غریبه ها را دوست دارند رفتارشان دوستانه و صمیمی است  دیدن افراد عجیب در چین دور از انتظار نیست .

  • زبان معرف چین زبان چینی

زبان منحصر بفرد چینی بسیار جذاب و دوست داشتنی است . شخصیت های چینی بسیار زیبا هستند. گوش دادن به ماندارین تونال می تواند مانند یک نوع جدیدی از موسیقی برای اولین بار تجربه شود. شنیدن و مطالعه زبان چینی واقعا خالی از لطف نیست .

  • غذای باور نکردنی

در حالی که چین برای چای و برنج شناخته شده است، غذاهای چینی به شدت بر حسب منطقه متفاوت است. در شمال، رشته فرنگی شایع ترین غذا است، اما در جنوب، تقریبا همه چیز را با برنج سرو میکنند . مناطق مختلف مانند سیچوان و هونان برای غذای منحصر به فرد تند شناخته شده اند، در حالی که مناطق ساحلی غذاهای مختلفی از غذاهای دریایی برخوردار هستند. بعضی از غذاهای جالب خیابانی مانند سیب زمینی شیرین پخته شده و کباب چینی، shao kao طعم به یادماندی را در خاطرتان به جا خواهند گذاشت .

  • تاریخ غنی

دیوار بزرگ چین و جنگجویان سرخ مایل به قرمز یکی از معروف ترین جاذبه های توریستی باستانی است. شهر ممنوعه و معبد بهشت ​​در پکن نیز باید جاذبه هایی برای یادگیری درباره تاریخ و فرهنگ چینی داشته باشند.

  • توسعه مدرن

چین دارای برخی از بزرگترین شهرستانها در جهان است و به سرعت به سمت مدرنیته شدن در حال پیشرفت است

  • بازارهای شگفت انگیز و محصولات هیجان انگیز

درست است که چین انواع وسیعی از محصولات را به سراسر جهان صادر می شوند، اما محصولات منحصر به فرد زیادی نیز دارند. ابریشم های زیبا، چای های عالی چینی ، یشم مصنوعی حک شده و چای گرانقیمت، بعضی از کالاهای با ارزش بالا هستند. اما نقاشی های  چینی، سبد های بامبو، گره های چینی سنتی و دیگر اقلام دست ساز نیز در چین هستند. استان هایی در جنوب غربی چین دارای طیف وسیعی از اقلام منحصر به فرد هستند که توسط بسیاری از اقلیت ها در مرزهای خود ساخته شده اند.

تنوع جذاب

یکی از چیزهای شگفت انگیز در مورد چین، تجربه های متنوعی است که در یک مکان می توانید از آنه لذت ببرید. پیر و جوان، خوش اخلاق و خشن و همه را به یک پرده فرهنگی غنی متصل می شوند

  • خاطرات به یاد ماندنی

از آنجا که چیزهای منحصر به فرد و متنوعی برای تجربه وجود دارد، سفر به چین مطمئنا ایجاد خاطراتی باورنکردنی است. این تجربیات با شما برای بقیه زندگی شما سفر خواهد کرد.

  • نقاشی های جذاب

دبدون دیدن نقاشی های و داستان های هنری در چین سفرتان کامل نمی شود . حتی در کوچکترین فروشگاه، استاد واقعی می تواند آثار هنری شگفت انگیز را ایجاد کند. واژه ها تبدیل به هنری می شود که  همه لذت می برد، حتی اگر معنی را درک نکنید. اما مکان های زیادی وجود دارد که شما می توانید از قصه های مشهور چینی بیاموزید و شروع به یادگیری خوشنویسی چینی برای خود کنید، که باعث تحسین شما برای زیبایی آن می شود. توانایی نوشتن در چینی یک مهارت بسیار ارزشمند است،

40 مکان زیبا در چین را بشناسیم !!

  1. روستای باستانی هنگ کنگ

روستای 900 ساله هنگ کنگ مدتهاست پذیرای بازدیدکنندگانی است که به چین سفر می کنند  کسانی که آرامش و معماری متمایز را دوست دارد روستای هوانگ  برایشان بسیار لذت بخش  و مناسب است . سازه های کلاسیک آن، دریاچه ماه و مردم محلی زیبا برای دهه های مختلف الهام بخش دانشجویان هنر هستند.

پیاده روی، روی  خطوط باریک کوارتزیت و دیدار با کشاورزان در زمین های  برنج، تماشای خانه های باستانی در دریاچه شاهکارهای اثری بشر را در هنر خلق  می نماید .

روستای هنگ کنگ در حدود 70 کیلومتری شمال غربی شهر هوانگسان در استان آنهویی قرار دارد.

2. کوه هوانگسان

یک میراث جهانی یونسکو در میان “زیباترین کوه های چین” قرار گرفته است. کوه هوانگسان، معروف به کوه زرد، 1،863 متری برای کاج های عجیب و غریب آن، سازه های سنگی دیدنی، چشمه های گرم و دریاهای ابری مه آلود و ملایم شناخته شده و مشهور است.

  1. کوه ووئی فوجیان

یکی از مکان های مهم  در جنوب شرقی چین و یک میراث جهانی یونسکو است  عبور با قایق بامبو در رود نین یک فعالیت محبوب در میان بازدید کنندگان است. این بهترین راه برای گرفتن آرامش درونی و صیقل دادن روح است .

کوه Wuyi در حدود 350 کیلومتری شمال غربی Fuzhou، استان استوایی فوجیان است.

  1. Xiapuفوجیان

Xiapu ، مقصد مورد علاقه عکاسان چینی است. منطقه کوچکی در امتداد خط ساحلی جنوب شرقی چین، اما Xiapu  در کنار بزرگترین رودخانه  در این کشور است که 40 کیلومتر مربع و بیش از 400 کیلومتر خط ساحلی را پوشش میدهد. در کنار سواحل بری بری، ساختارها و قطب های بامبو، کشتی های شناور و کشتی های ماهیگیری

این روستای زیبا  به خاطر گل های زرد که مانند فرش زردی زیبا منطقه را می پوشانند بسیار مورد نظر بازدیدکنندگان است .

نزدیکترین مرکز Xiapu Mudflat Fuzhou، استان استان فوجیان است. این حدود 175 کیلومتر دورتر است

  1. روستای گانسو

Echoing Sand مجموه عای از تپه ها و کو های اطرف گانسو است . کو های شنی رنکارنگ بسیار جذاب و فوق العاده است . از دیگر جاذبه های گانسو می توان به غارهای ماگایو و پارک زمین شناسی اشاره کرد .

کوه شنی رنگین کمانی  در شش کیلومتری جنوب دونگهانگ قرار دارد.

تور دبی

 درباره دبی و تور دبی

 تور دبی :دبی پایتخت تجاری امارات است که در گذشته به شهر صید ماهی و تجارت مروارید معروف بوده و در حال حاضر دبی امارات ،قطب گردشگری و تجارت در امارات محسوب می شود. امروزه افراد بسیاری از سراسر جهان پیگیر قیمت تور دبی هستند و بیشتر انها با تور ارزان دبی به این شهر رویایی  که آن را پایتخت تجاری امارات می نامند، سفر میکنند .

شهر دبی در گذر زمان تغییرات بسیاری داشته ولی باید گفت که شکوفایی دبی تنها در سال های اخیر از صفر به 100 زسیده است .شهر دبی به قدری در جهان معروف است که برای بسیاری از افراد سوال می شود که ، آیا دبی کشور است؟

هر ساله تعداد زیادی از مردم ایران برای بازدید از این شهر در تور های دبی شرکت می کنند .  علاوه بر گردشگری افرادی زیادی زندگی در دبی را انتخاب می کنند . با داشتن تابعیت دبی از دادن مالیات معاف خواهید شد . علت نزدیکی دبی به ایران ، قیمت تور دبی برای ما ارزان تر است . ایرانیان زیادی هر ساله برای تفریح  تجارت و .. اقدام به اخذ ویزای دبی می نمایند . اگر تاکنون به دبی سفر نکردید پیشنهاد می کنم با ما همراه باشید تا در ادامه جاهای دیدنی دبی را به شما معرفی کنیم.

یکی دیگر از شهرهای مهم امارات ابوظبی است کهدر جنوب دبی قرار دارد . دبی تا ابوطبی به وسیله خیابان شیخ زاید به هم وصل شده است .

خرید در دبی

خرید در دبی یکی از مهمترین برنامه های هر توریست می باشد . ممکن است با دیدن آن همه فروشگاه و مراکز خرید بزرگ از خود بپرسید : در دبی از کجا خرید کنم؟ ولی جای نگرانی نیست خرید خود را می توانید از مکان هایی مانند مراکز خرید ، بازار ها و فروشگاه های زنجیره ای انجام دهید . در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

  •  دبی مال 

دبی مال یکی از بهترین مکان ها برای انجام خرید و همچنین تفریح می باشد . این مرکز علاوه بر فروشگاه های متعدد از برند های معروف دنیا، تفریحات بسیاری مثل پیست اسکی ، باغ وحش ، سینما ، آکواریوم ، زمین یخی و … را هم در خود جا داده است .در این مکان دیگر لازم نیست که فکر کنید چه چیزی باید بخرید؟ دنیایی از محصولات در جلوی چشم شماست و فرصت خرید ان را دارید .

دبی مال

دبی مال

  • بازار های دبی

یکی دیگر از راه های خرید در دبی رفتن به بازار دبی می باشد . این بازارها بسیار مفرح بوده و اکثر افراد با خانواده به این بازار می آیند .

برای مثال تعدادی از این بازار های دبی  را در زیر بیان می کنیم.

    • بازار خرچنگ
    • بازار طلوع آفتاب
    • بازار کشاورز تراس

تفریحات دبی

شا ید از خود بپرسید چرا تور به دبی به این اندازه طرفدار دارد  . شهر دبی گرچه دارای آب و هوای  گرم و خشک است ولی امکانات تفریحی و رفاحی که در این شهر گرد آوری شده به گونه ای است که شما فراموش میکنید که در یک شهر کویری هستید . تفریحات دبی از سافاری و شتر سواری در بیابان گرفته تا آکواریوم و پیست اسکی همه و همه در این شهر وجود دارد .برخی از مکان های تفریحی را در ادامه بررسی می کنیم .

  • پارک های آبی دبی

والید وادی

والید وادیپارک های آبی هر همه کشورها توریست های زیادی را به خود جلب می کنند . پارک های آبی دبی دارای امکانات فراوانی بوده و یکی از جاذبه های گردشگری تلقی می شوند .برخی از مهمترین پارک های آبی دبی به شرخ زیر است.

  • پارک آبی اسپلش ان پارتی
  • پارک آبی وایلد وادی در دبی
  • پارک آبی آتلانتیس دبی
  • پارک آبی واندر لند دبی
  • پارک آبی آیس لند دبی

مطالبی که دیگران دوست دارند

تور روسیه

تور روسیه و هیجانی به یاد ماندنی !!

تور روسیه :قطعا بار ها در مورد جاذبه های گردشگری روسیه شنیده و یا عکس ها و فیلم های زیادی دیده اید ،  این کشور حاوی ¼ آب شیرین جهان است . یکی از مواردی که برای عموم مردم سوال می شود این است که روسیه در کدام قاره است ؟

اما به نظر می رسد که طبیعت روسیه بسیار چشمگیر است.

این کاملا خیره کننده است و در عین حال، ظاهر زیبایی آن در بین مردم بسیار کمرنگ است . بسیار از افراد طرفدار تور روسیه نوروز می باشند تا با خانواده یک سفر رویایی را در ایام نوروز تجربه نمایند .

بزرگترین کشور جهان، متعلق به اروپا و آسیا است، همراه با  ساختارهای عجیب و غریب سفرهای ، محوطه های  وسیع و بیابانی، زمستان های طولانی و سخت است.

خرید در روسیه

برای خرید در روسیه ، هنگامی که در تور روسیه شرکت کردید  نیازمند  یک راهنمای خرید در روسیه می باشید تا با مطالعه آن بتوانید یک خرید رویایی از بهترین مراکز خرید روسیه را داشته باشید .

فیکس تراولز که ارائه دهنده تورهای روسیه می باشد ، برای آشنایی مسافران با خرید در روسیه ، مطالبی را جهت راهنمای در سایت ارائه می دهد .

اگر تا به حال به بزرگترین کشور جهان سفر نکرده اید ما به شما زیباترین مناطق کشور روسیه را معرفی میکنیم !

ویدئو تور روسیه

دریاچه بایکال

دریاچه ببایکال  زیبا ترین، قدیمی ترین و پاک ترین دریاچه در جهان است. 1642 متر است و همچنین دارای بیش از 1700 گونه مختلف گیاهان و حیوانات است که دو سوم آنها در هیچ جای دیگر یافت نمی شود. این دریاچه 25 میلیون ساله است و از سال 1996 تحت یونسکو قرار گرفته است.

دریاچه بایکال

کاخ ماربل در روسیه

کاخ مرمر یا همان کاخ ماربل در شهر سنپترزبورگ روسیه و در کنار رود نِوا قرار دارد . این کاخ را می توان یکی از بهترین آثار معمار برجسته ، انتونیو رینالدی دانست . شایان ذکر است در ساخت این بنای تاریخی، که در سال 1768 آغاز شد مجموعه ای از بهترین مجسمه سازان و معماران و اساتید روسی و خارجی بکار گرفته شدند تا به تزئین طراحی داخلی و بیرونی کاخ بپردازند .

کاخ ماربل در روسیه کاخ ماربل در روسیه

جنگل تایگا روسیه

تایگا عمدتا  از درختان کاج، تپه و برکه است که برف در تمام طول سال پوشیده شده از برف است.

آتشفشانهای Kamchatka

بله، روسیه آتشفشان دارد و برخی از آنها فعال هستند. کمربند آتشفشانی بزرگ در شبه جزیره کامچاتکا دارای 160 آتشفشان است و 29 مورد هنوز هم بسیار فعال  هستند. البته  آتشفشان Kamchatka،به عنوان یکی از زیبا ترین آتشفشان ها در جهان شناخته شده است.

قفقاز غربی

قفقاز تنها کوه منطقه اروپا است که به شدت تحت تأثیر دستکاری های انسان قرار نگرفته است. در واقع، به سختی کسی آنجا زندگی می کند، به همین دلیل است که قفقاز متفاوت و زیباست .

ستونهای لنا

ستون های سنگی در امتداد رودخانه لنا، یکی از سه رودخانه بزرگ سیبری که به اقیانوس اطلس حرکت می کنند بسیار خیرکننده و عجیبند، ستون ها 150 تا 300 متر ارتفاع دارند و به نظر می رسند، متفکر، غم انگیز و جدی هستند، وقتی آنها را می بینید احساس می کنید با شما صحبت می کنند

دریاچه یو اس

نام غیر روسی از Uvs دریاچه بیانگر این واقعیت است که بخش عمده آن در واقع در مغولستان است. این یک دریاچه بسیار شور است، به این معنی که زندگی در آن  به سختی وجود دارد.

  1. جزیره وینگل

جزیره وینگل یک جهان کاملا متفاوت در زمان و فضای منجمد است. این یکی از سردترین و مجلل ترین مکان های روسیه است. آخرین ماموت های باقی مانده در اینجا  زندگی می کردند،

جنگل ویرجین کومی

بزرگترین جنگل خالص در اروپا و اولین جاذبه طبیعی روسیه که توسط یونسکو به رسمیت شناخته شده است، جنگل های کومی در واقع بخشی از ساحل تگا است. این جنگل زیبا ظاهرا مقدار زیادی طلا را نیز در خود پنهان کرده است .

رشته کوه  طلایی آلتایی

آلتای دوست داشتنی  منحصر به فرد است کوه های طلایی آلتایی به علت زیبایی منحصر به فرد و فوق العاده ای که دارند در حقیقت زمانی که به آنها نگاه می کنید، می توانید طیف گسترده ای از انواع رنگ ها را لذت ببرید. آلتا یکی از ایالت های روسیه در جنوب سیبری است که زمین آن شاید زیباترین منطقه در روسیه است. این منطقه بیابانی تقریبا دست نخورده است و زیبایی طبیعی آن واقعا کاملا نفس گیر است. آلتا با یخچال ها و دریاچه های یخ زده پر شده است.

سن پترزبورگ – مرکز فرهنگی زیبایی روسیه

اگر راهنمای گردشگری سن پترزبورگ را مطالعه کرده باشید قطعا ایمان خواهید آورد که سن پترزبورگ یک شهر با تاریخ طولانی و پر جنب و جوش است و یکی از بهترین شهرها در روسیه است. امروزه ، بازدیدکنندگان شهر دوست دارند که فرهنگ شهر را کشف کنند و همچنین در ورزشهای آبی شرکت کنند و از هنرهای زیبا که شهر باید ارائه دهد لذت ببرند. شهر دارای یک صحنه فرهنگی فوق العاده از جمله کنسرت و همچنین موزه های متعدد و تورهای تاریخی است.

مسکو – پایتخت روسی قدرتمند و با شکوه است

مسکو پایتخت روسیه و همچنین مرکز عالم هنر جهان، موسیقی، علم، دانشگاهیان و سیاست است. این شهرک هزاران ساله  برای بازدیدکنندگان جالب و جذاب است .کلیسای جامع سنت باسیل، ساختمان ویژه ای است که با برج های رنگی یک ماجراجویی  واقعی را به وجود می آورد ! این کلان شهر روسیه یک مکان زیبا برای سفر و لذت بردن از زیبایی های بی نظیرش است . پیشنهاد می کنم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” راهنمای گردشگری مسکو” را مطالعه نمایید .

جزیره اولخون – مروارید سیبری

این جزیره چهارمین دریاچه برزرگ در جهان است جزیره اولخون جایگاه فوق العاده ای برای بازدید و اقامت در روسیه است. در حدود 250 کیلومتری شمال شرق از ایرکوتسک واقع شده است، این جزیره بزرگ در وسط دریاچه بایکال قرار دارد .

تور باکو

تور باکو : باکو از شهرهای توریستی است که به علت نزدیکی به ایران بسیار مورد استقبال گردشگران ایرانی است.

دانستنی ها درباره باکو

پایتخت جمهوری آذربایجان است.

بزرگترین شهر جمهوری آذربایجان است.

بزرگترین بندر جمهوری اذربایجان است.

در ساحل غربی دریای خزر است.

در شبه جزیره آب شوران واقع شده است.

baku-map

از مناطق نفت خیز و از بزرگترین صادر کنندگان نفت جهان به شمار می آید.

شهری مدرن است که بافت تاریخی و قدیمی خود را حفظ کرده است . ناحیه تاریخی شهر باکو به ایچری شهر یا ارگ باکو نام دارد.

با توجه به نزدیکی شهر باکو به ایران بسیاری از مردم ایران با خودرو شخصی خود به باکو مسافرت می کنند.

واحد پول در باکو “مانات” است.

باکو از شهرهای است که خیابان های آن ترافیک دیوانه کننده ای دارد.

برای مصرف آب آشامیدنی ، آب معدنی تهیه کنید و از آب لوله کشی استفاده نکنید.

در شهر باکو دادن انعام در میان مردم آن جا افتاده است و به نوعی اجباری است.

رانندگان تاکسی در باکو اغلب ارز پول کشورهای دیگر را  قبول نمی کنند.

جاذبه های گردشگری باکو

  1. ونیز باکوونیز باکوونیز باکو یا ونیز کوچک در بلوار ساحلی در کنار موزه فرش در یکی از زیباترین منطقه های باکو قرار دارد. از جاذبه های گردشگری باکو است که در سال 1960 ساخته شد.ونیز باکو از پارک های زیبای جهان به شمار می آید.ونیز کوچکپارک ونیز باکو مجموعه ای از جزایر و کانال های آبی است. جزایر ونیز کوچک توسط  پل های سنگی به هم مرتبط شده اند.قایق های ونیزی در امتداد کانال ها در حرکت هستند.

    رستوران ها و کافه های زیادی در این منطقه وجود دارد.

  2. شهر قدیمی باکوشهر قدیمیاز مناطق گردشگری در شهر باکو منطقه قدیمی این شهر است. این منطقه به شهر قدیمی یا ایچری شهیر معروف است. شهر قدیمی درست در مرکز شهر باکو قرار دارد.ایچری شهیر شهری با کوچه ها و خیابان های سنگفرش شده است که با قدم زدن در آن با معماری های از تمدن های ساسانی ، زرتشتی ، عربی، عثمانی وایرانی آشنا میشوید.شهر ایچری شهیر در طول تاریخ از قرن 11 تا قرن 19 میلادی به تدریج شکل گرفته است. دور تا دور این شهر با حصارهای بلندی احاطه شده است. به همین خاطر به شهر قدیمی باکو “ارگ باکو” نیز گفته میشود.در شهر قدیمی باکو بناهای تاریخی متعددی وجود دارد از معروفترین بناهای تاریخی این شهر برج دختر نام دارد . علاوه بر این مغازه های صنایع دستی در این شهر وجود دارد که سوغاتی های زیبای را از این مغازه ها می توان خریداری کرد.